Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 202 758 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS

Lurpak przedstawia kosmiczne przygody, jakie czekają na Ciebie w kuchni!

poniedziałek, 07 kwietnia 2014 0:22

Jak wiadomo nie od dziś jestem wielkim fanem brytyjskich kampanii znanego również w Polsce masła Lurpak. Najnowsza kampania, która wystartowała 3 kwietnia promuje całą gamę produktów Lurpak do gotowania, a spot telewizyjny to jak zwykle prawdziwy majstersztyk wizualny rozgrywający się do znanych dźwięków utworu Ryszarda Straussa, kojarzącego się jednoznacznie z filmem 2001: Odyseja Kosmiczna.

.

agencja: Wieden + Kennedy, London (UK)

.

Dzięki niesamowitym kadrom film ten pokazuje zwyczajne produkty - buchający ogniem piekarnik, żółtko spadające majestatycznie do miski z mąką, marchew która niczym rakieta nurkuje w garnku z wodą - w niezwykły, wręcz kosmiczny sposób. Podniosłej atmosfery dodaje też niewątpliwie świetnie dobrany, lekko chropowaty głos lektora, który z pasją komentuje to, co widzimy. Spot wyreżyserował Dougal Wilson.  Warto zajrzeć też na odświeżoną stronę internetową marki: www.lurpak.co.uk.

.

Lurpak_NewCook'sRange.jpg


Podziel się
oceń
6
1

komentarze (0) | dodaj komentarz

Mega wielka reklama piwa Newcastle Brown Ale na Super Bowl, która nigdy nie powstała...

niedziela, 02 lutego 2014 23:58

Należąca do koncernu Heineken angielska marka ciemnego piwa Newcastle Brown Ale na Wyspach znana jest ze swojego robotniczego pochodzenia, choć miała też okres świetności w środowisku studenckim - w 2012 roku pisałem o kampanii, która wprowadzała nowy slogan tej marki: No Bollocks [Bez kitu / Bez ściemy] - używany do dziś. Piwo to jest również całkiem popularne w USA, ale głównie wśród osób młodych, które wolą mniejsze importowane marki niż wielkie tradycyjne amerykańskie piwa, takie jak Budweiser czy Bud Light.

.

.

Przed tegorocznym Super Bowl - czyli najważniejszym sportowym i telewizyjnym wydarzeniem roku w USA - Newcastle Brown Ale postanowiło zdyskontować Super Bowl i wykorzystać cały szum oraz zainteresowanie Amerykanów tym eventem dla siebie, pomimo że nie miało budżetu ani możliwości realnego zareklamowania się podczas transmisji wielkiego meczu (konkurencyjny browar Anheuser-Busch posiada wyłączne prawo do reklamowania swoich marek Budweiser i Bud Light podczas Super Bowl). Do sieci wypuszczona została cała kawalkada teaserów do trailerów i trailerów zapowiadających wielką, porażającą i mega niesamowitą piwną reklamę, jaką Newcastle Brown Ale mógłby zrobić... no właśnie "mógłby" - gdyby miał budżet i możliwość reklamowania się przy Super Bowl.

.

.

Nie wiem ktokolwiek dał się nabrać i rzeczywiście spodziewał się, że w końcu ujrzy to wiekopomne dzieło marketingu piwnego, ale ilość wysiłku twórczego włożona w wykreowanie napięcia i oczekiwania na film, który miał zawierać niemal wszystkie elementy gwarantujące sukces - od wybuchów, pościgów, rekinów, kotów na deskorolkach, robotów, po rytualne tańce i znaną celebrytkę w bikini - jest naprawdę godna podziwu!

.

.

Najbardziej rozbawiła mnie seria filmików z jakoby prawdziwych grup fokusowych, na których przebadano koncept tej wybitnej reklamy, która nigdy miała nie powstać - reakcje badanych są bardzo różne, widać sporo zdumienia i konfuzji - jednym słowem reklama mogła być "mind-blowing" (gdyby powstała)...

.

.

Do udziału w spocie Newcastle Brown Ale na S**** B*** (marka nie miała prawa posługiwać się tą nazwą, więc wykorzystywano taki zapis) zaproszono też dwie gwiazdy - pierwszą z nich był dawny mistrz amerykańskiego footballu, a obecnie komentator sportowy Keyshawn Johnson. Miał on podłożyć swój głos pod postać wykreowanego komputerowo kota jadącego na deskorolce...

.

.

Drugą kobiecą gwiazdą miała być aktorka Anna Kendrick - w 2009 roku nominowana do Oscara za drugoplanową rolę u boku Georga Clooney'a w filmie W chmurach [Up in the Air].  W spocie, który osiągnął już blisko 4 miliony wyświetleń na YouTube panna Kendrick zdradza, że była trochę zaskoczona, gdy zaoferowano jej rolę w reklamie piwa, bo nie uważała się za typ ślicznotki, jaki na ogół zatrudniany jest do reklamowania tego trunku... Widać jednak, że ostatecznie Anna Kendrick mocno żałuje, że nie zagra w tej wysokobudżetowej produkcji na S**** B***.

.

agencja: Droga5

.

Wszystkie spoty przekierowują widzów na specjalną stronę internetową - www.IfWeMadeIt.com - gdzie można obejrzeć komplet materiałów filmowych przygotowanych z myślą o reklamie, która nigdy miała nie powstać. Mnie najbardziej rozbawił nagłówek tej strony: Welcome to the mega huge website we could afford for the mega huge football game ad we couldn't afford [Witajcie na mega wielkiej stronie internetowej, na którą było nas stać - przygotowanej pod mega wielką reklamę podczas meczu footballowego, na którą nie było nas stać]. 

NewcastleBrownAle_IfWeMadeIt-website.jpg

.

Może Newcastle Brown Ale nie przejęło całej uwagi, jaką temat Super Bowl generował w sieci w ostatnich tygodniach, ale na pewno marce udało się sprytnie i z humorem ogrzać w cieple tego wielkiego wydarzenia, a dodatkowo zgrabnie wzmocnić własne pozycjonowanie zawarte w haśle No Bollocks. Bo przecież właśnie nie zrobienie tej wypasionej i w gruncie rzeczy strasznie głupiej reklamy jest potwierdzeniem zdroworozsądkowego podejścia i szczerości tej marki. A ileż zabawy musieli mieć kreatywni z Droga5 podczas wymyślania tych wszystkich filmików - aż im zazdroszczę ;-)


Podziel się
oceń
4
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Nie próbujcie robić wszystkiego, o czym pisze weekendowy dodatek do THE GUARDIAN

poniedziałek, 13 stycznia 2014 0:07

Pół roku temu angielski dziennik The Guardian wraz z jego niedzielną wersją The Observer rozpoczął kampanię promującą ich weekendowe dodatki pod hasłem We Own The Weekend [Weekend należy do nas], której celem było całkowite zawłaszczenie weekendu przez The Guardian/The Observer.

.

.

W zabawnych spotach The Guardian przekonywał, że skutki nie czytania jego weekendowych dodatków mogą być naprawdę opłakane - w spocie powyżej Greg nie przeczytał niedzielnego dodatku technologicznego do The Observer i teraz musi wytłumaczyć żonie, co to takiego "megaglove" i dlaczego nie mają już telewizora.  A w spocie poniżej niejaka Clare nie zapoznała się z sobotnim dodatkiem kulinarnym do The Guardian i postanowiła samodzielnie podbić weekend swoją paellą - niestety ona i jej goście nie będą tego dobrze wspominać...

.

.

Tak więc cała idea pierwszej części kampanii polegała na pokazaniu ekstremalnie wyolbrzymionych negatywnych konsekwencji nie czytania weekendowych dodatków.

Natomiast w najnowszej odsłonie tej kampanii pt. Use in Moderation [Używaj umiarkowanie], która promuje specjalny dodatek Do Something [Zrób Coś], mający inspirować w zakresie nauki i najnowszych technologii, sytuacja została odwrócona - prawdziwe niebezpieczeństwo grozi nam jeśli spróbujemy zrobić wszystko to, o czym przeczytamy w Do Something! Po prostu to za dużo jak na jedną istotę ludzką, ale Ian - bohater poniższej reklamy - chciał jednak spróbować wszystkiego. To był pojedynek Ian vs The Weekend, ale Ian przegrał...

.

agencja: BBH London (UK)


Podziel się
oceń
4
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Testy na żywo ciężarówek VOLVO najgorętszą kampanią wirusową w sieci 2013 roku

sobota, 16 listopada 2013 23:41

VOLVO Trucks kompletnie rozłożyło konkurencję na łopatki swoim najnowszym filmem viralowym z serii "Live Tests" pt. The Epic Split [Epicki Szpagat], w którym emerytowany karateka i gwiazdor kina akcji Jean-Claude Van Damme testuje stabilność i precyzję jazdy ciężarówek marki Volvo.

.

.

Film ten swoją premierę miał zaledwie 3 dni temu, a już zdołał zgromadzić imponujące 15 milionów wyświetleń na YouTube i stać się najpopularniejszym video w sieci w tym tygodniu. Co ciekawe nie jest to pierwszy sukces wirusowy szwedzkiego producenta ciężarówek - cała kampania "Live Tests", na którą składa się 6 głównych filmów ze spektakularnymi testami oraz sporo materiałów zza kulis osiągnęła wysokie wyniki wyświetleń. Dlatego postanowiłem poprosić o krótki wywiad Marie Vassiliadis z działu PR i Media Relations w Volvo Trucks - zapraszam do lektury!

Piotr Jakubowski:  Kiedy w ubiegłym roku zobaczyłem Waszą pierwszą próbę zdobycia sukcesu viralowego - film pt. The Ballerina Stunt - pomyślałem: dlaczego producent ciężarówek bawi się w marketing wirusowy? Czy to w ogóle ma sens w przypadku marketingu B2B?

Marie Vassiliadis (Volvo Trucks): Wykorzystanie contentu video w mediach interaktywnych i społecznościowych jest bardzo efektywnym sposobem na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców oraz budowanie znajomości marki. Dodatkowo naszej podstawowej grupie docelowej dostarczyliśmy materiał, który ich zaangażował i mogli się nim dzielić ze znajomymi.

.

 .

PJ:  Jaki był Wasz podstawowy cel biznesowy, który stał za powstaniem  całej viralowej platformy "Live Tests"?

MV:  Poczynając od września 2012 odświeżyliśmy całą naszą Europejską gamę ciężarówek i w połączeniu z tą intensywną kampanią launchową chcieliśmy stworzyć komunikację, która byłaby jednocześnie spektakularna i rozrywkowa. Ale pamiętajmy, że to nie jest tylko rozrywka! Elementem wspólnym wszystkich naszych filmów z serii "Live Tests" jest to, że na żywo demonstrują one jakiś techniczną korzyść naszych nowych ciężarówek.

PJ:  Czy trudno było przekonać Waszych szefów w Volvo Trucks i jakich argumentów użyliście by dostać zielone światło na zrealizowanie tego projektu i kontynuowanie go aż do teraz?

MV:  Najważniejszy argument za wyborem takiej formy komunikacji to jej efektywność kosztowa - w porównaniu do tradycyjnej reklamy - w dotarciu zarówno do naszej podstawowej grupy docelowej, jak i zupełnie nowych grup odbiorców.

.

.

PJ:  W jaki sposób mierzycie impakt i efektywność tego projektu i czy możecie już ujawnić jakieś statystyki?

MV:  Mierzymy impakt w mediach cyfrowych, ze szczególnym uwzględnieniem social media, ale również efekty PR-owe zarówno online i offline.  Jest jeszcze za wcześnie, by zobaczyć pełen obraz wyników tej kampanii, ale pierwsze raporty wskazują na ogromny sukces w poziomie zainteresowania mediów oraz zaangażowaniu odbiorców w social media.

PJ:  Jakiej rady udzielilibyście innej firmie, która chciałaby osiągnąć podobny sukces wirusowy do Waszego?

MV:  Najważniejsze, żeby mieć koncept komunikacyjny, który oparty jest na jakiejś historii bliskiej biznesowi danej firmy i który jest dopasowany do podstawowej grupy docelowej.

.

.

PJ:  Czy zauważyliście już jakieś efekty sprzedażowe będące efektem sukcesu wirusowego Waszych filmów w sieci?

MV:  Jeszcze zbyt wcześnie, by to oceniać, ale okazało się, że te filmy są świetnym narzędziem wspierającym naszych dealerów na całym świecie.

PJ:  Czy pomysły na kolejne odsłony testów ciężarówek powstawały wewnątrz firmy czy też autorem jest agencja reklamowa lub reżyser?

MV:  Pomysł kreatywny tej kampanii powstał w szwedzkiej agencji Forsman & Bodenfors z Gothenburga, a do każdego z filmów zatrudniliśmy innego reżysera oraz dom produkcyjny.

.

The Epic Split_VolvoTrucks_JCVD.png

.

PJ:  Czy film pt. The Epic Split z udziałem Jean-Claude Van Damme'a - który właśnie w tej chwili wskoczył na 1. miejsce najpopularniejszych virali na YouTube - to już ostatni odcinek w serii "Live Tests" czy też szykujecie jeszcze jakąś niespodziankę?

MV:  Tak, to jest ostatni z filmów jakie przygotowaliśmy w ramach tej fazy kampanii launchowej dla nowej gamy ciężarówek. Natomiast planujemy już kolejne filmy, które również będą oparte na koncepcie "Live Tests".

A wszystkie filmy z serii "Live Tests" oraz materiały zza kulis ich powstawania znajdziecie na kanale marki Volvo Trucks na YouTube - zapraszam!


Podziel się
oceń
9
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

Niekochane i zapomniane - tysiące słoików pasty Marmite trzeba uratować!

poniedziałek, 21 października 2013 1:37

Muszę przyznać, że kampania pasty Marmite pod hasłem End Marmite Neglect [Koniec zaniedbywania Marmite] to przykład dużej odwagi i brawury marketingowej, a jednocześnie prosty i angażujący koncept kampanii. Marmite to przecież brytyjski produkt-legenda - jego historia sięga 1902 roku, gdy firma Marmite Food Extract Company rozpoczęła masową produkcję tego strasznie słonego, ale bogatego w witaminy z grupy B smarowidła do pieczywa, powstającego jako produkt uboczny warzenia piwa.

Marmite-standard.jpg

Specyficzny smak Marmite od początku sprawił, że Brytyjczycy dzielili się na tych, którzy nienawidzą i na tych, którzy kochają Marmite - co odzwierciedlał wieloletni slogan marki Love it or hate it [Kochaj lub nienawidź].

Koncern Unilever - właściciel marki Marmite od 2000 roku - otwarcie przyznaje w tej kampanii, że jego produkt jest zaniedbywany przez klientów - że rzadko po niego sięgają, niektórzy wręcz kompletnie o nim zapomnieli, a ich ostatni słoik pasty Marmite stoi gdzieś zakurzony w ciemnym kącie kredensu. Koncept kreatywny zasadza się na analogii do zaniedbywanych zwierząt domowych, a słoik Marmite zostaje ukazany jako swego rodzaju "psiak", którego właściciele przestali karmić i wyprowadzać.

.

.

Otwierający kampanię długi spot zrealizowany w stylistyce interwencyjnej kampanii społecznej pokazuje jak ekipa Marmite Rescue Unit wyrusza w miasto, by ratować zapomniane i zaniedbywane słoiki pasty Marmite - w spocie pojawia się też informacja, że 1 na 10 Brytyjczyków przyznaje, że nie otworzył swojego słoika Marmite od ponad 3 miesięcy... Celem akcji jest więc nakłonienie Brytyjczyków, by zapobiegali okrucieństwu i promowali uprzejmość wobec wszystkich słoików Marmite!

marmite_dont_forget_cupboard_3_48.jpg

.

Ciekawy zabieg zastosowano na wspierających kampanię kreacjach outdoorowych, na których biedny zapomniany słoiczek Marmite zawsze ukryty jest gdzieś w głębi kredensu, prawie niewidoczny zza innych produktów - hasło kampanii:  Love it. Hate it. Just don't forget it   [Kochaj. Nienawidź. Ale nie zapominaj o nim].

.

marmite_dont_forget_cupboard_2_48.jpg

.

marmite_dont_forget_cupboard_1_48sht.jpg

 .

Absolutnym killerem w spocie jest moim zdaniem scenka w swoistym schronisku dla zaniedbywanych słoików Marmite - Marmite Rehoming Centre - gdzie można przyjść i adoptować sobie taki porzucony słoiczek.  Świetnie zagrany i napisany spot zgromadził ponad pół miliona wyświetleń na YouTube.

.

Marmite_RehomingCentre.jpg

.

Kampania promuje specjalną stronę internetową - endmarmiteneglect.com - gdzie można się dowiedzieć więcej o misji oraz złożyć donację w postaci tweetu, postu lub zdjęcia, a nawet wskazać znajomych, którzy nadawaliby się na przybranych rodziców dla porzuconych słoiczków Marmite.

.

Marmite_EndMarmiteNeglect-website.jpg

.

Materiały video na kanale YouTube marki zawierają także stylizowane filmiki zza kulis pracy ekipy Marmite Rescue Unit - np. z nowym w ekipie oficerem, który jest na 2-miesięcznym okresie próbnym...

.

.

...czy z zaskoczoną i zniesmaczoną kobietą, która dowiaduje się, że jej sąsiedzi bardzo źle traktowali swój słoik Marmite.

 

.

agencja:  adam&eve DDB (UK)

creative directors: Mike Crowe & Rob Messeter / Matt Lee & Pete Heyes


Podziel się
oceń
6
0

komentarze (0) | dodaj komentarz

wtorek, 30 sierpnia 2016

Licznik odwiedzin:  21 075 599  

Kalendarz

« sierpień »
pn wt śr cz pt sb nd
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

O mnie

Robię to, co lubię i mam nadzieję, że zawsze tak będzie. Kocham swobodę tworzenia i próbowania nowych rzeczy. Jestem otwarty na eksperymenty. Zadaje trudne pytania! Nie znoszę zaściankowości i konserwatyzmu w każdej dziedzinie.

O moim bloogu

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gro...

więcej...

W świecie reklamy i marketingu pojawia się mnóstwo ciekawych projektów, których nie sposób zapamiętać i skatalogować. Niektóre to perły, a inne okazują się spektakularnymi porażkami. W tym miejscu gromadzę informacje o inspirujących akcjach i błędach, których lepiej nie powtarzać. Wybór opisywanych kampanii i projektów jest subiektywny, ich ocena również.

schowaj...

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 21075599
Wpisy
  • liczba: 775
  • komentarze: 5810
Bloog istnieje od: 3154 dni

Ulubione strony

Kanał YouTube

Moje inne blogi

Współredagowane

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Finanse

Tech